Akció jelenjmeg.hu 20% kedvezményt biztosít a weboldal készítésre, weboldal tervezésre, logo tervezésre!

A brandépítés, márkaépítés lépései

A cég márkája a piacon a cég legértékesebb eszköze. Így egy erősebb márka kialakítása a cégvezetés legfontosabb feladata (ezért dolgoztuk ki a Márkaépítési szolgáltatásunkat). Gondolja végig, mi is az amitől egy brand lehet a cége? Milyen előnyökkel járhat? Mekkorát nő a cég piaci értéke?

A márka meghatározása

A professzionális szolgáltatások márkája leginkább úgy értelmezhető, mint a cég hírneve és a piacon való láthatósága. Márkájának ereje a következőként mérhető: hírnév X láthatóság.

Márkájának van egy másik fontos dimenziója is: mennyire releváns a célközönség számára. Erről bővebben később.

 

A márkafejlesztés definíciója

A márkafejlesztés a professzionális szolgáltatási márka létrehozásának és megerősítésének folyamata. A cégeknek a márkafejlesztés során három fázisra osztjuk a folyamatot.

  • Az első fázis a márkastratégia helyes kialakítása és összehangolása az üzleti célkitűzésekkel.

  • A második szakasz a márka kommunikációjához szükséges eszközök, például a logó, a szlogen és a weboldal kifejlesztése.

  • Végül következik az újonnan kifejlesztett vagy frissített márka megerősítésének fázisa, hogy a feladatot egy kicsit megkönnyítsük, a brandépítés stratégiát 10 lépésre bontottuk.

 

A 10 lépéses brandépítés stratégia

 

1. Vegye figyelembe az általános üzleti stratégiáját

Egy erős, jól megkülönböztetett márka sokkal könnyebbé teszi a cég növekedését. De milyen típusú céget szeretne? Szerves növekedést tervez? Az Ön általános üzleti stratégiája a brandépítés stratégiájának kontextusa, ezért ott kell kezdenie. Ha tisztában van azzal, hogy hová szeretné vinni a cégét, a márkája segíteni fogja az elérésben.

 

2. Azonosítsa a célügyfeleit

Kik a célügyfelei? Ha azt mondja, hogy "mindenki", akkor nagyon nagy hibát követ el. Kutatásaink egyértelműen azt mutatják, hogy a nagy növekedést és magas profitot elérő cégek arra összpontosítanak, hogy világosan meghatározott célügyfeleik legyenek. Minél szűkebb a fókusz, annál gyorsabb a növekedés. Minél változatosabb a célközönség, annál hígabbak lesznek a marketingtevékenységei. Honnan tudja tehát, hogy a megfelelő célügyfélcsoportot választotta-e ki? Itt jön a következő lépés.

 

3. Kutassa fel a célügyfél csoportját

Azok a cégek, amelyek szisztematikusan kutatják célügyfélcsoportjukat, gyorsabban növekednek és jövedelmezőbbek (lásd az alábbi ábrát). Továbbá azok, amelyek gyakrabban (negyedévente legalább egyszer) végeznek kutatást, még gyorsabban növekednek.

A kutatás segít megérteni a célügyfél szemléletét és prioritásait, előre látni az igényeiket, és olyan nyelvezetbe foglalni az üzenetét, amely rezonál rájuk. Azt is elárulja, hogyan látják cégének erősségeit és az Ön jelenlegi márkáját. Mint ilyen, drámaian csökkenti a márkafejlesztéssel kapcsolatos marketingkockázatot.

Brandépítés marketingépítés

 

4. Fejlessze ki a márka pozicionálását.

Most már készen áll arra, hogy meghatározza cége márkapozícióját a professzionális szolgáltatások piacán (más néven piaci pozicionálás). Miben különbözik az Ön cége a többiektől, és miért kellene a célközönségén belüli potenciális ügyfeleknek az Önnel való együttműködést választaniuk?

A pozicionálási nyilatkozat jellemzően három-öt mondat hosszú, és megragadja a márka pozicionálásának lényegét. A valóság talaján kell állnia, mivel be kell tartania, amit ígér.

 

5. Dolgozza ki az üzenetküldési stratégiáját.

A következő lépés az üzenetküldési stratégia, amely a márkapozicionálást a különböző célközönségeknek szóló üzenetekre fordítja le.

Míg a márka alapvető pozicionálásának minden célcsoport számára azonosnak kell lennie, az egyes célcsoportok különböző aspektusai iránt érdeklődnek. Az egyes közönségeknek szóló üzenetek a legfontosabb pontokat fogják hangsúlyozni. Minden közönségnek sajátos aggályai is vannak, amelyekkel foglalkozni kell, és mindegyiknek más típusú bizonyítékokra lesz szüksége az üzenetek alátámasztásához. Az üzenetküldési stratégiájának mindezekre az igényekre ki kell térnie. Ez fontos lépés ahhoz, hogy márkája releváns legyen a célközönség számára.

 

6. Dolgozza ki a nevét, logóját és szlogenjét.

Sok cég esetében nincs szükség névváltoztatásra. Ha azonban új cégről van szó, fúzió előtt áll, vagy olyan névvel rendelkezik, amely már nem felel meg a pozicionálásnak, a névváltoztatásra szükség lehet. Még ha nem is változtatja meg a cég nevét, új logót és szlogent érdemes lehet bevezetni, hogy jobban támogassa a márka pozicionálását.

Ne feledje, hogy a név, a logó és a szlogen nem az Ön márkája. Ezek a márkaidentitás részei, a márka kommunikációjának vagy szimbolizálásának módjai.

Ne kövesse el azt a hibát, hogy az új logót belső körben mutatja be, hogy konszenzusra jusson. A név, a logó és a szlogen nem az Ön számára készült. A piacnak szólnak, és aszerint kell megítélni, hogy mennyire jól kommunikálnak, nem pedig aszerint, hogy mennyire tetszenek a partnereknek.

 

7. Dolgozza ki a tartalommarketing stratégiáját.

A tartalommarketing az internet korában különösen jól alkalmazható a szakmai szolgáltató cégek számára. Mindent lefed, amit a hagyományos marketing, de sokkal hatékonyabban. Értékes oktatási tartalmakat használ az érdeklődők vonzására, megtartására és minősítésére.

Ne feledje, hogy márkája erejét a hírnév és a láthatóság egyaránt meghatározza. A láthatóság növelése önmagában, a hírneve erősítése nélkül ritkán sikeres. Ezért van az, hogy a hagyományos "ismertségnövelő" reklámok vagy szponzorációk oly gyakran kiábrándító eredményeket hoznak. Ezzel szemben a tartalommarketing egyszerre növeli a láthatóságot és a hírnevet. Emellett tökéletes módja annak, hogy márkáját relevánssá tegye a célközönség számára.

 

8. Fejlessze weboldalát!

A weboldalad a legfontosabb márkaépítés eszköze. Ez az a hely, ahová minden közönsége fordul, hogy megtudja, mit csinál, hogyan csinálja, és kik az ügyfelei. A leendő ügyfelek nem valószínű, hogy kizárólag a weboldalad alapján választják ki a cégedét. De akár ki is zárhatják Önt, ha a honlapja rossz üzenetet közvetít.

További részletek:

Továbbá a honlapja lesz az otthona az értékes tartalmának. Ez a tartalom lesz a keresőmotor-optimalizálási (SEO) erőfeszítései középpontjában, hogy az érdeklődők, a potenciális alkalmazottak és az ajánlói források megtalálják Önt, és megismerjék cégét. Az online tartalom minden modern márkaépítés stratégia központi eleme.

Napjainkban a szakmai szolgáltatások weboldalai kétféle változatban jelennek meg. Az első a márkaépítő webhely. Egy ilyen webhely elmeséli az Ön történetét, és közvetíti, hogy ki Ön, kiket szolgál ki, és mivel foglalkozik. Röviden: a márka üzenetét közvetíti. A másik fajta a fentieket teszi, és emellett potenciális új ügyfeleket generál és ápol. Ezeket nevezzük nagy teljesítményű webhelyeknek.

 

9. Építse fel marketing eszköztárát

A folyamat következő lépése a marketing eszköztárának maradék részének kiépítése. Ez magában foglalhat egyoldalas "értékesítési lapokat", amelyek leírják az alapvető szolgáltatási kínálatot vagy a legfontosabb piacokat. Ezen kívül lehet egy rövid "bemutatkozó anyag", amely áttekintést ad a cégről vagy a legfontosabb ajánlatokról, valamint egy e-brosúra a cégről. Ezek már ritkán nyomtatott darabok.

Ez a marketing eszköztár egyre gyakrabban tartalmaz videókat is. A népszerű videótémák közé tartoznak a cég áttekintése, az esettanulmányok vagy a "találkozz a partnerrel" videók. A kulcsfontosságú szolgáltatási ajánlatok szintén nagyon hasznosak. Megfelelő előkészítés esetén ezek az eszközök nemcsak üzletfejlesztési funkciót töltenek be, hanem a márkafejlesztés szempontjából is fontosak.

 

10. Végrehajtás, nyomon követés és kiigazítás

A márkafejlesztési folyamatnak ez az utolsó lépése lehet az egyik legfontosabb. Nyilvánvaló, hogy egy nyerő brandépítés stratégia nem sokat ér, ha soha nem hajtják végre. Meglepődhet, hogy milyen gyakran történik ez meg. Egy szilárd stratégiát a cég minden jó szándékkal kidolgoz és elindít. Aztán a valóság közbeszól. Az embereket lefoglalják az ügyfélmunkák, és a brandépítés feladatok elhalasztódnak... majd elfelejtődnek.

Ezért olyan fontos a nyomon követés. Határozottan javasoljuk, hogy mind a terv végrehajtását, mind az eredményeket nyomon kövessük. A stratégia a terveknek megfelelően valósult meg? Mi történt az objektív mérőszámokkal, például a keresési forgalommal és a webes látogatókkal? Hány új jelentkezés és partnerkapcsolati lehetőség jött létre? Csak a teljes folyamat nyomon követésével győződhet meg arról, hogy a helyes következtetéseket vonja le, és a megfelelő kiigazításokat végzi el.

 

 

Megosztom a cikket