Akció jelenjmeg.hu 20% kedvezményt biztosít a weboldal készítésre, weboldal tervezésre, logo tervezésre!

Az online vásárlás jövője a járványhelyzet alatt

A járványhelyzet ideje alatt óriási mértékben nőtt az online vásárlás térhódítása. Ha ezt a tendenciát szeretné megismerni, olvassa el a cikkünket, melyek piaci elemzők, szakemberek infomációit összegyűjtve készítettünk el.

Dinamikusan hódít teret az online vásárlás, 2020-ban (a járvány érezhető kezdete előtt) ~ 800 milliárd forintot költöttünk el online. Míg a világjárvány felgyorsította az online értékesítés és vásárlás folyamatát, ez megváltoztatta a fogyasztói magatartást, és az egekbe növelte az interneten történő értékesítést.
A világban publikált felmérésekben nagy vonalakban az állapítható meg, hogy a fogyasztók havonta átlagosan vásárlásuk 43% -át online végzik. Az online vásárlás különösen népszerű a szülők és a városi területeken kívül élő emberek körében, akik  vásárlásaiknak körülbelül a felét már online hajtják végre,ezzel időt és energiát spórolva, választékról nem is beszélve. A kiskereskedők pedig kielégítik igényeiket.
Míg négyből közel három kiskereskedő azt állítja, hogy vállalkozásuk online átalakítása vagy bővítése volt a világjárvány ideje alatt az üzlet legnagyobb kihívása, de ez a kihívás jelentette az egyetlen kiutat a zárásokat követően a bevételek elapadásától. Jelenleg a megkérdezett kiskereskedelmi tulajdonosok vagy menedzserek többségében már online értékesítik termékeiket.

Ha ezt a tendenciát szeretné kamatoztatni, olvassa el a részleteket, amennyiben kiskereskedelmi üzlet vagy szolgáltató alapú üzleti vállalkozás vagy étterem online üzletének megvalósítását tervezi.

webshop készítés

Mi az e-kereskedelem?

Az e-kereskedelem az áruk és szolgáltatások online vásárlásának és eladásának folyamatára utal, bár az elmúlt években, és még inkább a világjárvány idején, a vásárlási tapasztalatok túlmutattak ezen. Például a fizikai üzlettel rendelkező kiskereskedők beépíthetik az e-kereskedelmet azáltal, hogy lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy online böngészhessenek, online vásárolhassanak és vásárolhassanak az üzletben. Az éttermek az online megrendelések fellendülését is erősen tapasztalják, ami valószínűleg megmarad, illetve kis mértékben fog csökkeni a járvány megszűnését követően. Az éttermek 40 százaléka állítja, hogy fontolóra veszi a csak digitális menükre való átállást. Azok az éttermi tulajdonosok vagy vezetők csaknem fele, akik már kínálnak digitális menüt az URL vagy QR kódok használatával, folytatni kívánják ezt a fajta értékesítést.
Amellett, hogy lehetővé teszi a kiskereskedők és éttermek számára, hogy jobban kiszolgálják a meglévő vásárlókat azáltal, hogy megkönnyítik számukra a vásárlást és a böngészést, a webáruház lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy teljesen új közönségeket találjanak - olyanokat, amelyek soha nem léphetnek be személyesen üzletükbe. A független kiskereskedők, a kisvállalkozások és a nagyvállalatok egyaránt profitálhatnak az e-kereskedelem üzleti stratégiájába történő beépítéséből.
Mint minden digitális technológia, az e-kereskedelem is gyorsan fejlődött. Az 1990-es évektől kezdve az e-kereskedelem a fogyasztói piacot kezdte megcélozni, és az online kiskereskedők elkezdtek felbukkanni. Most szinte minden vállalkozás tulajdonosa vagy vállalkozó az e-kereskedelmi platform segítségével percek alatt megnyithat egy online áruházat.

Az online értékesítés előnyei

A 2020-ban tapasztalt előrelépések a pandémiát követően is folytatódni fognak.. 
A változtatások nem jelentik hogy ez lesz végleges mód - állandó fejlődés és újradefiniálások tapasztalhatóak a piacon a legjobb kereskedelmi élmény eléréséért.
Sok kiskereskedő különböző módszerekkel kísérletezik vállalkozásuk működtetésével, legyen szó nagykereskedelemről vagy új termékcsaládról, vagy teljes egészében egy másik iparágról. Az internetezés pedig sikeresebbé teszi ezeket a vállalkozásokat. Az online értékesítéssel rendelkező kiskereskedők bevételeinek átlagosan 50% -át az online értékesítés adja. A megkérdezett kiskereskedők közül minden hatodik szerint az összes bevétel az online értékesítésből származik, és 36% szerint nagyon valószínű, hogy 2021-ben és azon túl is csak online üzletek lesznek.
Az e-kereskedelmi áruház üzemeltetésének néhány előnye:

0-24 vásárlás: A legtöbb e-kereskedelmi webhely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy átnézzék a termékeket és bármikor, éjjel vagy nappal, vásárlási döntéseket hozzanak. Ez megkönnyíti a vásárlást az ügyfelek számára, és ez a fajta hozzáférhetőség óriási versenyelőnyt jelent. Vállalkozás tulajdonosaként ez lehetővé teszi az eladások növelését is, miközben mást csinál (még alvás közben).

Találkozzon az ügyfelekkel ott, ahol vannak: Az online áruház birtokában több csatorna nyílik az ügyfelekkel való kapcsolattartásra. Integrálódjon a közösségi médiába, és hagyja, hogy az emberek vásároljanak a hírcsatornájából. A Google is segít az Ügyfeleknek, hogy megtalálják Önt, és hírleveleket is küldhet az ügyfeleknek olyan termékekkel, amelyekre szükségük van a vásárlási előzmények alapján.

Kiterjesztett hatókör: A fizikai üzlet csak a környéken tartózkodó vásárlók számára történő értékesítésre korlátozódik. Számos e-kereskedelmi webhely kiterjeszti a vállalkozásokat az emberekre az egész országban vagy a világ minden tájáról, jelentősen kibővítve vevőkörüket és potenciális bevételeiket. Az online értékesítés lehetőséget kínál a készlet bővítésére vagy növelésére is - a vállalkozás által online értékesíthető tételek számát nem kell ugyanúgy korlátozni, mint a fizikai áruházat, ami megfontolás lehet a cash flow növelése szempontjából.

Vásárlási csatorna egyértelműsége: Jelenleg szinte lehetetlen nyomon követni, hogy egy vásárló milyen gyakran látogat el egy fizikai üzletbe böngészni, mielőtt döntene a vásárlásról. Az online áruház azonban nyomon tudja követni az ügyfelek minden kattintását, értékes betekintést nyújtva a vásárlási folyamatba, és előkészíti a marketing lehetőségek (például az elhagyott kosár e-mailek) útját annak érdekében, hogy a vásárlás előtt álló ügyfelek, végig vigyék a vásárlás folyamatát.

Már az online vásárlás nem újdonság

A személyes vásárlást nem szabad szembeállítani az e-kereskedelemmel, és elkövetni azt a hibát hogy arról spekuláljunk melyik a jobb.. ezzel csak a vállalkozások érezhetik úgy, hogy egyik opciót kell választaniuk a másik helyett. Ez téves információ. Zökkenőmentes élményt nyújtani az ügyfelek számára, lehetővé téve számukra, hogy több -féle módon lépjenek kapcsolatba velünk az igazi siker.  Az online és személyes vásárlás a legtöbb lehetőséget kínálja a kereskedőknek az ügyfelekkel való kapcsolatok kiépítésére.
Bár kis logikával is sejthetjük, hogy az online interakciók kevésbé helyettesítik a személyeseket,  inkább kiegészítik azokat.
Mindkét opció kielégíti a szélesebb ügyfélkör igényeit. A legtöbb kiskereskedőnek vannak olyan ügyfelei, akik szívesebben rendelnének mindent online, és mások, akik inkább személyesen látnak valamit, mielőtt vásárolnak. Aztán vannak olyan ügyfelek, akiknek nincs preferenciájuk. Ennek ellenére mindkét lehetőséget szeretnék, hogy a saját menetrendjük szerint vásárolhassanak.
Amint a kiskereskedők az online csatornákra terjeszkednek, lehetőségük van összekapcsolni az online és az offline élményt, ami növeli az értékesítést, az ügyfelek megismétlődését és azt a lehetőséget, hogy az ügyfelek számára biztosítsák a kívánt élményt, ahol csak akarják.

online fejlesztés

Hogyan lehet elindítani egy online áruházat

Az online értékesítés megkezdéséhez létre kell hoznia egy e-kereskedelmi webhelyet vagy online rendelési oldalt, fel kell sorolnia a termékeket, be kell állítania a fizetéseket és be kell állítania az online üzleti műveleteket (például a megrendelések teljesítését, a szállítást, a forgalmi adót, számlázó rendszert a NAV jogszabályainak megfelelően stb.). Nálunk mindent megtalál, amire szüksége van az e-kereskedelemhez, így gyorsan és egyszerűen elindulhat és működhet.

Fizessen biztonságos módon

Biztonságos fizetés az interneten, minimalizálva az esetleges súrlódásokat az ügyfél számára. A bankkártyás fizetés integrációinkat, jogszabályoknak megfelelően végezzük. Önnek csak az a teendője, hogy megmondja milyen banknál, melyik szolgáltatást szeretné. 

Tartsa szinkronban a készletet

Fektesse be az idejét, hogy digitalizálja vállalkozását, azzal, hogy a termékkészletét digitális rendszerbe sorolja (a termékek kiváló minőségű fényképeivel). Ez egy mondhatni előzetes befektetés, de számos platformon kínál lehetőséget eladásra. Miután beállította az online hozzáférést, meg kell győződnie arról, hogy készlete szinkronban van-e a csatornák között, hogy véletlenül se áruljon raktáron jelenleg nem elérhető elemeket. Termékeinkkel törekszünk a legnagyobb pontosságú értékesítésre és például egy ilyen multiplatformos esetben arra, hogy automatikusan szinkronizálja az online és személyes megrendeléseket, tételeket és készleteket. Tartózkodjon a több helyszínen történő készletértékesítéstől, és egyszerűen kövesse nyomon a teljesítést és a szállítást. Időpazarlás, ha Ön mondjuk 5 platformon értékesít és mindegyiken külön-külön kell átállítania, felvinnie a termékei, leadni a megrendeléseket. Ez teljesen abszurd, bár a magyar viszonylatban a KKV-k többségénél, inkább egy ilyen régi rendszerben gondolkodva maradnak, mert azt már mondván: ,,megszokták, idáig is jó, jó úgy az, veszünk még egy webáruházat legalább kettő lesz..” - borzalmas és szakszerűtlen kivitelezés. (Erről egy másik cikkről bővebben írunk, miért óriási hiba két ugyan olyan termékeket forgalmazó webáruházat üzemeltetni.)

Gondoljon az e-kereskedelmi igényeire

Gondoljon arra, hogy milyen jellemzőkre van szüksége a vállalkozás jelenlegi szakaszában, és hol szeretne lenni a következő néhány évben. Választhat az egyre fejlettebb funkciókkal rendelkező tervek közül, mint például a valós idejű szállítási díj kalkulátor, integrált szállítási címkék, elhagyott kosár e-mailek az ügyfelek számára, ajándékozási lehetőségek, egyéni domain összekapcsolás, elemzés és betekintés stb. Ahogy vállalkozása növekszik és egyre több igénye van, erőteljesebb tervek vannak ezeknek az igényeknek a kielégítésére.

Testre szabhatja webhelyét

Olyan weboldalt szeretne létrehozni, amely tükrözi márkáját, és észszerű a vállalkozása számára, függetlenül attól, hogy kiskereskedő, vendéglős, professzionális szolgáltató vagy óriási, széles skálájú termékeket forgalmaz? Az online áruház, mint értékesítési forma rugalmas lehetőségeket kínál, hogy a megfelelő elrendezést hozza létre vállalkozásához. Választhat olyan színeket, betűtípusokat és elrendezési elemeket, amelyek a legjobban passzolnak a kiskereskedelem, az éttermek és a szolgáltatások számára. A termékeket mobil megtekintésre is optimalizálták, mivel az online vásárlás többsége a fogyasztók telefonjain zajlik.

Váltási stratégia az összes értékesítési csatorna bevonására

Ha egy vállalkozás saját csatornás stratégiát alkalmaz lényegében zökkenőmentes vásárlási élményt nyújt az ügyfelek számára, akár mobileszközükön, számítógépen, akár személyesen. Egy online áruház létrehozása egyúttal többcsatornás marketing lehetőségeket is nyithat (Facebook, Instagram stb), több lehetőséget kínálva vállalkozásának több social felületen keresztüli népszerűsítésére.
Ez a kereskedelem jövője. Még akkor is, ha későnek érzi elkezdeni az online értékesítést a világjárvány idején, ez egy hosszú távú befektetés.
A vállalkozás online kialakítását nem kell azonnal egyről a kettőre kivitelezni. Ha egyszerűen elindul, pár órát foglalkozik a témával, ismerkedik az új módszerekkel  már tapasztalatot gyűjthet és lassan értékesíthet is. 
Arról van szó, hogy kitaláljuk, mi működik a vállalkozása számára, és mi könnyíti meg az új csatornák értékesítését.
Készen áll a következő lépésre az e-kereskedelmi vállalkozás növekedése felé?Fedezze fel, hogyan segíthet a Jelenjmeg.hu a gyors elindításban és a gyors értékesítés megkezdésében.

Megosztom a cikket