Ebben a cikkünkben ezt a folyamatot szeretnénk górcső alá venni, vajon tényleg egy weboldal / webshop jelentené az üzlet felvirágozását? Netán a hirtelen meggazdagodásra is gyógyír lenne?
Sajnos, elszomorító a válasz, de nem...
Ahhoz, hogy sikeresek legyünk az online térben számos paraméternek meg kell felelnünk. Nem elég egy-két weboldal, egy webshop pár termék akciózva.
Miért nem?
Az alábbi szempontok végett:
- Az oldal vadonatúj, jó eséllyel hónapokig nem látogatják, mivel időbe telik a Google-nek az indexelés. Viszont ha már van ügyfélkörünk és jeleztük akármilyen formában (pl.: hírlevél) kedves ügyfeleink felé, hogy bővült a repertoárunk akkor jóval nagyobb eséllyel indulunk, mint a 0-ról indult vállalkozások.
- Ilyenkor jön a kérdés: „És az Adwords?”
Az Adwords egy nagyon jó alternatíva lehet a 0-ról indult vállalkozások számára, a fizetéses hirdetések nem véletlenül a nagy platform szolgáltatók egyik kiemelkedő bevételi forrása (Facebook, Google, Youtube).
Hiába akciózunk, osztogatunk kupont és tesszük a termékeinket ingyenes szállításra, ha ez nem jut el az Ügyfélhez.
- A következő fontos kérdés: „Hogy lehetek a Google találati listáján a legelső helyen?”
Hosszú és kitartó munkával, a Google keresője összetettebb, mint gondolnánk, ahhoz hogy első helyen szerepeljünk a vállalkozásunk egyik kulcsszavára ahhoz nem elég pár cikk, kép és tartalom az oldalra. Azokért a helyezésekért az adott kulcsszóra a legnagyobb a harc a piacon.. Nem csak az elérésükért hanem a megtartásukért is, és évek munkája után is elveszíthetjük szeretett helyünket. - +1. Mi számít abszolút győzelemnek az online térben?
Ha sikerül brand-é válni a Google-ban pl.: Kika, Obi. Ezeknek a multiknak a neve összeforrt a szolgáltatásukkal. Ha lakberendezésre keresünk a Google-ban a Kika minden honnan visszaköszön. Mivel több éves szereplésük, lakberendezési, otthon, dizájn tartalmuk kiemelkedően magas és a ráérkező óriási mennyiségű kereslet emelte ki a kisebb lakberendezési stúdiók köréből.
Akkor teljesen reménytelen az online siker?
Nem. Közel sem. Ez is mint minden más siker - kitartás és minőségi munka kérdése. Időre nehéz megsaccolni, hogy mikorra érjük el a sikeres, általunk ámított helyezésünket, bevételünket, pláne hogy definiáljuk, hogy mi számít sikeresnek? Havi 10 vásárló, 50 vásárló netán több mint 500 vásárló? A következő cikkünkben ennek a kivesézését fogjuk végig venni, hogy mi szükséges ahhoz hogy online vállalkozásunk sikeres legyen.