Akció jelenjmeg.hu 20% kedvezményt biztosít a weboldal készítésre, weboldal tervezésre, logo tervezésre!

Hogyan tudjuk optimalizálni YouTube csatornánkat?

A YouTube akkora befolyással rendelkezik tartalom téren, mint a Google. Ha valaki a YouTube felkapottjai között vagy top 5 találatai között van az egyenesen arányos a nagy nézettség számmal. Vajon tudjuk befolyásolni egy - egy videó tartalmát? Mekkora behatásunk van arra, hogy a YouTubon a "content"-ünkel az első helyen legyünk? 

Ha videók készítésével foglalkozunk, rendelkeznünk kell egy megfelelően optimalizált YouTube-csatornával, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a videóink nem hiábavalóak. 

Hogy néz ki pontosan egy optimalizált YouTube-csatorna, és hogyan alkalmazza az optimalizációkat a csatornáján?

Nagyon sok csatorna támaszkodik olyan dolgokra, mint egy kreatív YouTube-csatorna név vagy egy véletlenszerű vicces videó, hogy növelje a megtekintéseket, de azért ennél több kell. Az a jó, hogy ha az összes előzetes munkát elvégezzük csatornánkon, akkor hátradőlhetünk és nézhetjük, ahogy nő és több és több látogató érkezik.

Havonta több akár száz vagy ezer (csatornánkhoz mérten) YouTube-látogatóval + minden feltöltött videóhoz nagy potenciális közönségnek hívhatjuk fel a figyelmét. Vessünk egy pillantást néhány stratégiára, melyet alkalmazhat a csatornáján, valamint a YouTube-csatorna SEO-ra való optimalizálásának legjobb módjait tekintjük át.

10 stratégia a YouTube-csatorna optimalizálására

  • Használjon kulcsszavakat a címekben és a leírásokban
  • Adjon átírást a leírás mezőbe
  • Mondja ki a kulcsszót a videóban
  • Adjon hozzá hiperhivatkozásos idézeteket a Key Moments-hez
  • Hozzon létre hatásos bélyegképeket (thumbnails)
  • Tartalmazza a kapcsolódó címkéket és hashtageket
  • Adjon hozzá kártyákat a keresztpromócióhoz
  • Használja a záróképernyőket cselekvésre ösztönzésként
  • Tartsa rendezve a lejátszási listáit
  • Adjon hozzá pontos feliratokat

Használjon kulcsszavakat a címekben és a leírásokban

A videók címei rendkívül fontosak a Google-kereséseknél. De a keresőmotorok számára nem az a jó, ha vicces a cím, amelyet a YouTube-videóval talált ki. Ide kulcsszavakat ajánlunk.

A címnek tartalmaznia kell egy olyan kulcsszót, amely elősegíti a Google rangsorolását. Kiváló minőségű videókat készíthet, de ha a cím nem tartalmaz kulcsszót, akkor előfordulhat, hogy nem kapják meg a kívánt eredményeket. Mindenképpen optimalizálja a címeket olyan kulcsszavakra, amelyek természetesen illeszkednek az adott címbe, és mondja el nézőinek, hogy pontosan mit fognak látni.

Az egyes videóknál próbálkozzon long tails kulcsszavakkal, amelyek konkrétabbak. Például a „digitális marketing kisvállalkozások számára” célzottabb kulcsszó kifejezés lenne, mint pusztán a „digitális marketingre” való optimalizálás.

A videoleírások is kritikusak. Ne felejtse el, itt feltüntetni a kulcsszavakat. Ügyeljen arra, hogy legalább 250 szó legyen. Mindez kritikus a YouTube SEO szempontjából, mert az emberek ugyanúgy keresnek a YouTube-on, mint a Google-ben, csak azzal, hogy videótartalmat keresnek, nem pedig egy blogot, terméket.

Az optimalizált leírás segíti megjeleníteni a tartalmát a javasolt videók oldalsávjában, amely a legtöbb csatorna számára jelentős nézettségforrást jelent. Ha rendelkezik a videó átiratával, akkor azt a leírásban kell feltüntetni. Remek hely linkek hozzáadására a webhelyére, más csatornákra és bármi másra, amelyhez forgalmat akar terelni.

Ne feledje, hogy a megcélzott kulcsszónak meg kell jelennie a címben, a leírásban, a címkékben és az átiratban („transcript”).

Adjon átiratot a Leírás mezőbe - YouTube helyezés

Az átiratról szólva, feltétlenül adja hozzá azt a leírás mezőbe is. A Google szerint az átiratok egyszerű módja a feliratok létrehozásának, és ha átirata természetesen kulcsszóra van optimalizálva a témához, ez nagyszerű „online üzemanyag” a YouTube SEO számára.

Írhat átiratot közvetlenül a videójába, vagy kövesse a Google által az átiratfájl létrehozásához szükséges lépéseket. Miután létrehozta a fájlt, kövesse az utasításokat, hogy feltöltse a videójára.

Mondja el a kulcsszavát a videójában

A megcélzott kulcsszónak meg kell jelennie a címben, a leírásban, a címkékben és az átiratban. Olyan marketingelemző szoftvereket használhat, mint a SEMrush a kulcsszó megtalálásához, vagy a Keyword Tool a YouTube-hoz.

Adjon hozzá hiperhivatkozásokat a legfontosabb pillanatokhoz

Íme a példa: Időbélyegzőt kap minden olyan témára, amelyre a videó hivatkozik. Segít abban, hogy a videód "nézőbarátabbá" váljon, mert ha a 0:32-re kattint, akkor a videó "A cikontai asszonyírtó" részéhez vezet. Ugyanez történik a „Pipás Pistával” kapcsolatban, amikor a 1:57-re kattint, a „A méregkeverő”, amikor a 12:06-ra kattint, stb.

Youtube optimalizálás

Hatásos indexképek létrehozása

Fontos, hogy a potenciális nézők elolvassák az Ön címeit és leírásait, de a hatásos bélyegkép („thumbnails”) létrehozásával segíthet a folyamatban. 
Az egyéni indexképek készítése általában a jó út. Tény, hogy a YouTube megfogalmaz néhány javaslatot, de az egyéni miniatűr létrehozása (akár egy képernyőkép a videóból) és feltöltése nem nehéz.

Ügyeljen arra is, hogy címe és bélyegképe együtt dolgozzon a története felvázolásához. NE térjen el a videó tartalma és a bélyegkép NE használjon clickbait-et! 

Tartalmazza a kapcsolódó címkéket és hashtageket

Egy másik dolog, amelyet ajánlott felvenni a leírásokba, a hashtagek. Ha a YouTube tartalmára gondol, a hashtagek nem feltétlenül jutnak eszébe, de ezek egy olyan stratégia részét képezik, amelyet felhasználhat a csatorna nézettségének növelésére.

A YouTube-on a hashtagek működnek, mint más közösségi média platformok (például a Twitter és a Facebook). Ha rákattint egy hashtagre, az más bejegyzésekhez vezet, amelyek ugyanazt a hashtaget használják.

Adjon hozzá hashtageket a leíráshoz, és feltétlenül adjon hozzá címkéket a címke mezőbe, miután feltöltötte a videót.

Keressen kevesebb kulcsszóval rendelkező kulcsszóváltozatokat, hogy kitűnjön a tömegből.


Kártyák hozzáadása a kereszt-promócióhoz

A kártyák nagyszerű módja a keresztpromóciónak. Legfeljebb öt kártyát helyezhet el mindegyik videójába, és mindegyik népszerűsíti a videóit vagy a lejátszási listáit. Arra csábítja a nézőt, hogy nézze meg több tartalmát, amíg nézi a videóit.

Hogy lehetek az első helyen a youtubon?

Használja a záróképernyőket cselekvésre ösztönzésként

A záróképernyő (más néven „végkártya” vagy „véglap”) egy YouTube-szolgáltatás, amely a videó utolsó 5–20 másodpercében jelenik meg. A YouTube-felhasználók a képernyőjüket használhatják videók, lejátszási listák, áruk és külső webhelyek népszerűsítésére.


Tartsa rendezve lejátszási listákkal

Először is, a lejátszási listák olyan témákba rendezik a tartalmat, ahol a látogatók hasonló tartalmakat szerezhetnek, amelyek egyetlen gondolat vagy elképzelés köré összpontosulnak.

Ezenkívül a hasonló releváns videók egyetlen lejátszási listába kapcsolása elősegíti a SEO-t és tisztább megjelenést kölcsönöz csatornájának. Átrendezheti a lejátszási listákat, hogy csatornája rendezettebbé váljon, és fontossági sorrendbe kerüljön.


Pontos zárt feliratok hozzáadása

A pontosan feliratos videók felvétele elősegíti a videók rangsorolását, mert a keresőmotorok feltérképezhetik a felirat szövegét. A megfelelő feliratú szöveg megszerzésének legegyszerűbb megoldása, ha videóit professzionális videóátíró szolgáltatásba küldi, vagy feltöltheti saját fájlját.

További előnyei a videók feliratainak felvételére:

  • Jobb felhasználói elkötelezettség: A YouTube által végzett tanulmányból kiderült, hogy a feliratos videók 4% -kal több megtekintést kapnak
  • Videó akadálymentessége: A siket vagy hallássérült nézők mostantól hozzáférhetnek az Ön videotartalmához
  • Hozzáadott hitelesség: Csökkenti annak kockázatát, hogy spamnek minősül, és elveszíti a keresési rangot az egész YouTube-csatornája és annak tartalmai
Tipp: A megjelenítés akkor számít, ha egy videó indexképét megjelenítik valakinek a YouTube-on. A megjelenítéseket csak akkor számoljuk, ha az indexkép egy másodpercnél hosszabb ideig látható, és az indexkép legalább 50% -a látható a képernyőn. Ezek azokra a bélyegképekre vonatkoznak, amiket a youtube megjelenít a képernyőnkön egy adott videó mellett vagy a találati listában stb.


Hol kezdjem?

Ez néhány egyszerű optimalizálási és promóciós stratégia és technika, amelyeket bármikor használhat YouTube-videóihoz. Ezek a trükkök és tippek biztosan segítenek abban, hogy sokkal több forgalmat szerezzen, és végül több YouTube-előfizetőt is. Ha ezt a sok munkát előre elvégzi, akkor más dolgokra térhet át, és nagyobb megtérülést érhet el a videomarketing-befektetéséből.

De ez nem azt jelenti, hogy "beállíthatja és elfelejtheti". Gondoskodnia kell arról, hogy következetes közzétételi ütemezést tartson, és ügyeljen arra, hogy videóit (és ne csak csatornáját) optimalizálja, amikor felteszi őket.

Ha szeretne weboldallal vagy termékkel népszerűsíteni YouTube-csatornáját, és más stratégiát is szeretne folytatni, melyek elősegíthetik videók/termékek népszerűsítését, mi segíthetünk.

Megosztom a cikket